کاربرد جرثقیل برقی در مشاغل و صنایع مختلف!

کاربرد جرثقیل برقی در مشاغل و صنایع مختلف!

امروزه از انواع جرثقیل‌ها به عنوان یک ابزار بسیار مهم و کاربردی در صنایع مختلف یاد می‌شود. این تجهیزات با توجه به کاربردهای گوناگون و البته استفاده راحت و آسان در بین مشاغل مختلف محبوبیت زیادی پیدا کردند. انواع مختلفی از این محصولات توسط شرکت‌های معروف و مطرح در دنیا طراحی و به بازار جهانی عرضه شده‌اند که هر کدام با داشتن ویژگی‌های مختص به خود، از دیگری متمایز می‌شوند. از این رو در این مقاله قصد داریم تا با بررسی بیشتر کاربرد جرثقیل برقی در مشاغل مختلف آشنا شده و بتوانیم با شناسایی دقیق نیاز خود و سازمان، بهترین مورد را برای خود انتخاب و خریداری کنیم. موارد ذیل از حمله مهم‌ترین مواردی هستند که در آنها از انواع جرثقیل برقی و دستی استفاده می‌شود. 

مدت زمان تقریبی مطالعه‌ی این مقاله 5 دقیقه می‌باشد.

کاربردهای جرثقیل 

امروزه انواع مختلفی از جرثقیل‌ها وجود دارند که هر کدام با برخورداری از ویژگی‌های خاص خود، مناسب برای استفاده در مشاغل خاصی می‌باشد. به عنوان مثال جرثقیل‌های برقی به علت استفاده از نیروی برق قدرت و سرعت بیشتری را در حین جابه‌جایی به افراد ارائه میدهند. از این رو مدل‌های مختلفی از این وسیله تولید شده است که بنا بر نیاز سازمان، انتخاب و مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی کاربرد جرثقیل برقی در مشاغل گوناگون خواهم پرداخت.

کاربردهای جرثقیل 
کاربردهای جرثقیل

ساخت و ساز، نیاز همیشگی به جرثقیل 

یکی از مشاغلی که برای پیشبرد اهداف خود نیاز فراوانی به جرثقیل برقی خواهد داشت، مشاغل مرتبط با ساخت و ساز می‌باشد. در این صنعت برای جا به جا کردن اشیا و سازه‌های سنگین مثل بتن، مصالح با حجم بالا و همچنین تجهیزات ساختمانی، نیاز به استفاده از جرثقیل های برقی به شدت احساس می‌شود. از طرفی به علت بالا بودن حساسیت در این زمینه و همچین جلوگیری از بروز خسارت‌های جانی و مالی، از این دستگاه استفاده می‌شود. به این ترتیب کاربرد جرثقیل برقی در مشاغل مرتبط با ساخت و ساز بسیار است.

ساخت و ساز، نیاز همیشگی به جرثقیل 
ساخت و ساز، نیاز همیشگی به جرثقیل

کاربرد جرثقیل برقی در صنایع نفت و گاز 

در این نوع از مشاغل به علت وجود تجهیزات بسیار سنگین و نیاز بالا برای جابه‌جایی امن آنها، بهترین راه حل استفاده از جرثقیل‌های برقی خواهد بود. تجهیزاتی مانند لوله‌های انتقال و تجهیزات حفاری از جمله مواردی هستند که می بایست با دقت و تمرکز بالا حرکت داده شوند تا از بروز خسارات جلوگیری کند. بسته به نیاز می‌توان با انتخاب ظرفیت مناسب برای جرثقیل، نهایت کارایی را به دست آورد. 

برای دریافت مشاوره برای خرید جرثقیل سقفی برقی می‌توانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط بوده و با انتخاب درست، در هزینه‌های خرید خود صرفه جویی کرده  و علاوه بر آن محصول با کیفیت را تهیه کنید.

کاربرد جرثقیل برقی در بنادر و حمل و نقل دریایی 

یکی از مشاغلی که نیاز بسیاری به جابه‌جایی احسان سنگین و البته با حساسیت بالا خواهد داشت، صنایع مرتبط با حمل و نقل و بنادر هستند. تخلیه و به طبع بارگیری کانتینرها از جمله مواردی هستند که به استفاده از این دستگاه نیاز دارند. به این ترتیب یکی از کاربرد جرثقیل سقفی، استفاده از آن در بنادر می‌باشد.

کاربرد جرثقیل برقی در بنادر و حمل و نقل دریایی 
کاربرد جرثقیل برقی در بنادر و حمل و نقل دریایی

معادن 

یکی دیگر از مهم‌ترین مشاغلی که نیاز به حمل و نقل و بارگیری احسان سنگین در آن بسیار است، معادن هستند. به همین دلیل می‌توان کاربرد جرثقیل سقفی برقی را در اینگونه مشاغل دانست. مشاغل بسیاری هستند که نیاز به استفاده از این ابزار دارند. به عنوان مثال کشاورزی، صنایع خودروسازی و حتی حمل نقل عمومی و صنایع پالایشگاهی  از جمله دیگر صنایعی هستند که از این این وسیله استفاده می‌کنند. 

معادن 
معادن

با پیشرفته شدن صنایع و مشاغل گوناگون در دنیای امروز نیاز به استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب بیش از پیش احساس می‌شود. به همین علت کاربرد جرثقیل برقی در طیف گسترده‌ای از مشاغل راه پیدا کرد. در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی برخی از مهم‌ترین کاربردهای ان، دیدگاه مناسبی از استفاده درست از انواع جرثقیل برقی به دست آوریم. 

دیدگاهتان را بنویسید